torsdag 18 februari 2010

Vilddjur.

Jag hade tänkt mig att visa er dom små liven vi har på besök.
Men det är totalt omöjligt att ta en fin bild. Helt allvarligt.

Kanske mest för att mitt kamerasnöre är så himla intressant.
Ja. Jag vet.

Sen så började jag fundera på vad katter tänker på.
Ibland agerar jag katternas röst. Och säger saker som:
"Klia mig då" när dom kommer och stryker sig mot en.
(Detta används på alla djur, bebisar och dylikt
- som inte kan föra sin egen talan. Deras uttalanden
varierar dock.)

Problemet med detta är ju att katter troligtvis inte använder sig
av ord när dom tänker. Sånt här kan göra mig gråhårig.
Vad försigår där inne. Jag vill veta.



Här ser ni ju klart och tydligt vad dom tänker.
- Om dom nu hade använt ord.

- Åh. Va är det där. Ge mig.
- Hey. Va gör du.
- Det är nåt snöre här.
- Åh.
- Mm. Jag vet.
- Ge mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar