torsdag 25 februari 2010

Ta dig samman kvinna.

Här sitter jag och tänker fantastiskt kreativa och aktiva tankar.
Men jag kommer mig inte för att föra tanke till handling.

Tavlan är skissad. Färgtuber och penslar står i givakt.

Det som är lite motigt med att måla är att det river upp känslor.
Ett nödvändighetens ont för att skapa något med känlsa i. (Logiskt.)
Om man då inte riktigt känner sig redo att börja riva och röra runt.
Så tar det sin lilla tid att komma igång.

Varför vill inte den här tavlan bli målad.

2 kommentarer:

  1. Hmm.. låter som att resultatet kan bli väldigt intressant. Om än kanske mest betydelsefullt för dig själv :)

    SvaraRadera
  2. Det är nog alltid mest betydelsefullt för mig. Eftersom endast jag vet orginaltanken bakom. =) Men jag hoppas ju även att andra ska kunna känna nånting för mina målningar också, på sitt sätt!

    SvaraRadera