måndag 22 februari 2010

När sommaren kommer.

Skall jag visa dig bättre dar.
När natten är varm
och himmelen är lila och klar.

Lars är bra. (Lyssna på låten när du läser. Känslan mina vänner.)

Den här låten inbringar lite hopp i mig. Fast sommaren känns
som en evighet bort. Vi har nåt att längta till.

Helt klart värt att bli dagens låt. Mitt i iskylan.



Jag vet att du
inte vet vad du längtar till.
Men när sommaren kommer
så åker vi vart du vill.

Jag kände i och för sig inte hur kallt det var imorse.
Lyckligt ovetandes gick jag ut. Sladden till mina hörlurar blev stel.
Min fingrar också. Men -27 hade jag nog aldrig gissat på.

Nu har dock temperaturen stigit. Tack och lov. Det här är ohållbart.
Eller för att citera Kishti - Det är orimligt!

Ge mig sommar.

Asfalten hetta
och resan är framför oss än.
När sommaren kommer
så går vi den vägen igen.

4 kommentarer:

  1. Johanna!
    Kim och jag saknar dig. vi tycker att du och David borde följa med på kryssningen. Vi har vääääääärsta grejen planerad. Du anar inte! Hör av dig snygging, du är bäst. För övrigt tycker Kim att du borde titta förbi på lördag! Elin hör av sig igen! We like ya' <3

    SvaraRadera
  2. Och jag tänker såhär; tänk en sommarkväll, då vi slipper springa över stan för att bli varma, uran vi kan gå lugnt och fint över stan, stanna lite härochdär och bara njuta av det vi har :) Jag är så himla djup när jag är full ^^

    SvaraRadera
  3. HAHAHAH! "Jag är så himla djup när jag är full?" Det var nog meningen att jag skulle fortsätta skriva vackra meningar innan jag skickade. Men jag hann inte vara så djup :P

    SvaraRadera
  4. Hahaha sköning! Det var kul att läsa i allafall =P

    SvaraRadera