tisdag 19 januari 2010

Video Killed the Radio Star.

Jag tänker inte hävda att jag är så värst insatt i det här med
Ipred-lagen. Men läs bara detta och inse logiken.

Jag tänker inte heller hävda att det skulle vara moraliskt rätt att ladda ner. Det är det inte. Samtidigt måste man inse att just detta leder till att fler folk får möjlighet att ta del av musik och film dom kanske inte skulle fått annars.

Och även om det är möjligt att ladda ner - så kommer folk fortsätta köpa skivor och gå på bio.
Jag tror att detta bara ökar intresset. Att omöjliggöra detta är lite som att gräva sin egen grav.

Och vem har bestämt att bara för att man är artist så har man rätt att bli miljonär?

Om jag målar en tavla så tänker jag ju inte ta betalt för att du ska få se den. Det är ett konsverk och jag vill att du ska se den. Sen om folk tycker den är tillräckligt bra så kommer dom betala för den.

Jag har köpt två skivor bara denna månad. Planen är att gå på bio minst en gång. En konsert är bokad. Med eller utan ipred-lag. Snarare utan.

Mina tavlor hänger jag på väggen. Titta om du vill.

Dagens låt blir Cold Play - Clocks.



En eloge till denna grupp då dom delade ut gratisskivor under sin turné. För att dom vill dela med sig av sin musik
- trots finanskris.

Jag brister säkert en del i mina argument. Men om vi bara tittar bakåt några år så har frågan vart aktuell tidigare. (Video Killed the Radio Star.) Och världens gick inte under då heller.

Det är bara att inse. Utvecklingen - mina vänner - går framåt.

- Confusion never stops
Closing walls and ticking clocks.

1 kommentar: