måndag 25 januari 2010

Jajamensan fattas bara.

Ensamhemmakväll. Ikväll. Vad gör man.

Jo. Jag tänkte såhär.

Ingenting.

Det blir fint. Har just kollat sensate avsnittet av Made in sweden. Nu lite blogg. Lite mat sitter aldrig fel. Sen blir det möjligtvis nåt avsnitt med Greys. Lite navelskådning. Lite Facebook.
Lite ingenting.

Jag ska gräva en djup grop i soffan helt enkelt.

Med all rätt. När man har haft så roligt måste man tagga ner lite.
Bli lite djup rent av?

Vi lyssnar lite på dagens lilla låt.
Pink - Dear Mr. President.



Lyssna på texten. (Eller läs.) Jag gråter när jag hör den.
På riktigt. Men det är det värt.
Oj. Jag vill bli en bättre människa.

Kanske att man ska sätta in sig lite. Jag har aldrig vart nåt för politik. Det känns så hjärtlöst. Ett skådespel. Som inte ens är bra.

Sådär. Från yta till djup. Typiskt mig. Men det är ju skönt att ha både och. Att kunna vara både barnsligt flamsig och poetiskt djup. Helhjärtat. Måste man välja?

- How do you sleep while the rest of us cry
How do you dream when a mother has no chance to say goodbye

2 kommentarer: