tisdag 12 januari 2010

The future has not been written.

There is no fate but what we make for ourselves.

Nu har jag sett Terminatior 1, 2, 3 och 4.
Jag ska nog börja säga saker som: "it´s been terminated"
och "affirmative". Gärna med en brytning à la Schwatzenegger.
Kanske kan användas på jobbet?

Eller så ska jag dra ner på min actionkonsumtion ett tag.
- I´ll be back.

Nej. Nu får jag skärpa mig. Och efter senaste tidens bravader.
Så gäller det nog oss alla. Visst åsikter får man ha - ska man ha. Men när det börjar likna personangrepp. Inte ok.

Om du läser detta och inte känner till händelseförloppet.
Bry dig inte om ovanstående kommentar. Läs nedanstående.



- The unknown future rolls toward us. I face it for the first time with a sense of hope, because if a machine, a Terminator,
can learn the value of human life . . maybe we can too.

2 kommentarer: