onsdag 13 januari 2010

3 av 5

Jag tittade precis på Couples Retreat. Det är inte den bästa filmen jag sett. Det tänker jag inte säga. Men dålig var den ju inte. Efter dom betyg jag har sett trodde jag väl att man högst skulle skratta kanske en gång. Max. Det skulle ha kunnat vara en sån film.

Jag skrattade mer än en gång.

Fast det är ju inte första gången filmkritik har varit missvisande. Jag är inte chockad. Ett dåligt betyg kan i många fall vara en anledning att se en film. Det beror kanske lite på vilken kategori den befinner sig i. Enligt min teori så är det inte många filmkritiker som gärna erkänner att dom gillar en romantisk komedi. Så där kan man nog göra rätt i att ignorera eventuella dåliga betyg, såsom getingar och dylikt.

Jag ger den 3 av 5. I kategorin romantisk komedi.
Där jag råkar vara lite av en expert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar