onsdag 17 mars 2010

My eyes. My eyes.

Problemet med att börja tidigt på morgonen är att ögonen
får en chock när man ska gå hem. Dagsljus är förrädiskt.

Blev helt tårrögd direkt. Vilket fick följden att jag fick
mascara i ögat. Som sedan ledde till flera tårar. Hemskt.

Men nu är jag hemma. I tryggt skydd bakom mina lamellgardiner.
Ögat svider dock lite ännu.



Jag lyckades trots allt hämta ut mitt nya körtkort på vägen.
Mitt förra blev stulet. I London. Nångång i börjar av December.
(Jag har aldrig sagt att jag är snabb.)

Detta också en hemsk upplevelse. (Körkortet alltså.)

En aning bättre än passet. Där jag ser ut som ett lik.

Det här kortet tog ändå min lilla Matilda. Som passande nog
jobbar lite i en fotoaffär. Men. Hon är ju trots allt bara
fotograf. Ingen trollkarl.

Jag ser ju ut som jag gör.

1 kommentar: