onsdag 31 mars 2010

Bad luck.

Herregud. Idag har jag varit mer klantig än vanligt.
Jag börjar misstänka att jag är otursförföljd.

Jag började med att tappa en biskvi på golvet.
(Det är ju förvisso sånt som händer.)

Sen. Tappade jag en kryddkorv på golvet. Den sista.
(Notera att detta fortfarande är samma kund.)

Jag ska därefter göra två vanliga grillade korvar.
(Ja. Vi talar fortfarande om samma kund.)
Min kära medarbetare backar då in i mig och korven
blir mos. Fast detta faktiskt inte helt mitt fel.

Jag lyckas sen göra två korvar. Passade på att smeta
lite senap på en annan arbetskamrat bara.

Det hjälpte inte heller att jag efter första korven på
golvet får ett skrattanfall och fnittrar för mig själv
medans jag försöker reda upp i kaoset jag så fint skapat.

Senare på dagen lyckades jag även välta ut en kryddburk
och få stop i mosmaskinen.

Min medarbetare som snällt städade upp efter mig höll med
mig om att det är tur att jag ska på lite semester nu.
Han var nog lättad när jag gick. Kraken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar