tisdag 15 december 2009

Tele2 - to do list

Jag sitter i telefonkö hos tele2.

Vi ska ändra tv-paketet plus säga upp bredband och telefoni.
Det här kommer bli mycket intressant.

För det första ringer jag upp. Slår först 2 (nej jag vill ju inte delta i någon undersökning) sendan 6 (för tv) sedan 4 (för kanalfrågor) Och, hör och häpna, jag kom fram direkt - till en riktig person!
Jag rabblar mitt personnr och berättar vad jag vill.
Hon fick dock koppla vidare mig till "uppsägningsavdelningen".
3-6 min väntetid, men dom kan ringa upp, slå ditt nr och #. Dataröst upprepar mitt telfonnr. Sakta. Är det rätt? Tryck 1.

Dom ringer som lovat. Jag rabblar mitt personnr och berättar vad jag vill. Om tre månader kan dom fixa det. (uppsägningstid) Smidigt. Snabbt och bra som vi alla älskar(?)

Jag säger även att jag vill säga upp bredband och telefoni. (det är ju trots allt "uppsägningsavdelningen") Nej. Då måste jag kopplas till bredbandsavdelningen. 6-10 min väntetid. Dom kan ringa upp, slå ditt nr och #. Dataröst upprepar mitt telfonnr. Sakta. Är det rätt? Tryck 1.

Dom ringer som lovat. Jag rabblar mitt personnr och berättar vad jag vill. Jag får dröja kvar. Tystnad.
Nej. Tyvärr kan ni inte säga upp ert bredband för ni har bindningstid ett år framöver så det kommer bli rätt dyrt.
Nej. Jag kan inte preliminärt säga upp det såhär lånt i förväg. återkom i maj.

Nähä!! Tack så hemskt mycket!? (fast jag var trevlig mot honom, det är ju inte hans fel att tele2 har ett puckat stenålderssystem som borde idiotförklaras nu!!)

Ska du ändra nåt hos tele2 ska du:

1 - Ha minst en halvtimme till godo.
2 - Vara på sanslöst gott humör. (för det kommer bli sämre minut för minut)
3 - Ha gott tålamod.
4 - Inte förvänta dig att ditt problem ska vara löst när du är klar.
5 - Förväta dig att behöva göra om samma sak igen om x antal veckor för det lilla som dom ändå skulle kunna ordna
- inte är gjort.

- Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar