måndag 14 december 2009

Paranoia!

Jag smygtvättar i tvättstugan. Jag är en hemsk person.

Gick ner för att boka tvättid och såg att det inte fanns någon förrän nästa måndag. Räknade snabbt ut att jag inte hade kläder så att det räcker. Tvättstugan var tom så jag skred snabbt till verket.
Sprang upp igen, raffsade snabbt ihop till två tvättar och smög ner. In med tvätten fort som tusan för att smidigt som räven tassa tillbaka upp och in i tryggheten av mitt hem.

Här sitter jag nu.
Blir bara mer och mer paraniod för varje gång portdörren smäller igen. Snart kommer dom och ringer på - undrandes varför vi tvättar när det inte är våran tvättdag. Förfärligt.
Vem gör något sådant?

Alla som bor eller har bott i hyreshus eller bostadsrätt vet ju detta - att bryta mot reglerna i tvättstugan är en dödssynd!

Frågan är nu hur jag ska lyckas ta mig ner och hämta min tvätt igen, utan att bli upptäckt?

-DET VAR INTE JAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar