onsdag 23 december 2009

Dan som ÄR dan?

Jaha. Nu är det alltså den dan som det har varit dan före dan ett tag nu. Den s.k. dopparedan? (det står 23 i menyn men klockan är halv ett, så tekniskt sett är det julafton) Dagen man doppar.
I grytan. Fy satan så äckligt. Doppa bröd i skinkspad.
Snacka om "tavarapåallting" mentalitet.

Fast jag hade faktiskt en liknade upplevelse idag. Då jag borde ha tagit tillvara. Fixig som jag är gjode jag glasyr till pepparkakorna. (helt äkta köpta pepparkakor) Där behövdes en äggvita.
Va fasen gör jag me gulan tänkte jag då - och så åkte den i sopen.
Senare när jag skulle griljera skinkan (denna faktiskt inte färdigköpt) så behöves en sketna gula. WTF???
Framförhållnig Johanna, framförhållning.

Nu är jag hur som helst redo för julen. Allt annat lägger vi bakom oss och gör bättre nästa år.

Måste sova så jag får öppna mina julklappar nån gång!

- Have a merry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar