onsdag 30 mars 2011

Fria vägar ut.

Tom. Kartong. Tom. Tom. Kar. Tong. Tong.



Jag har haft en sån där dålig dag.

- När ingenting känns kul.

- När ingenting är inspirerande.

- När ingenting känns spännande.

- När det bara är tungt.

Tomt.

Men jag vet vad jag ska göra.

Jag ska bygga mig ett hus av kartong.
Och skriva mina memoarer på insidan av locket.
Dansa runt där inne. I min egen värld.
Måla väggarna i fina färger.
Fästa ett litet snöre i kanten så att du kan klättra in.
Om du känner för att hälsa på.

Så får det bli.




Du kan väl sakna mig ibland.
Du kan väl stirra upp mot stjärnorna.
Så att vi har nåt gemensamt.

2 kommentarer:

  1. ååh. får jag bo i din kartong?


    Jag hade exakt samma känsla igår. tomt, bara tomt. jag var inte pepp på någonting i hela världens, inte ens en hjärndöd film!

    SvaraRadera
  2. Ja! Kom och bo i min lilla kartong! Där finns inget som drar ner eller är opepp <3

    SvaraRadera