tisdag 3 augusti 2010

Penicillin.

Blev det. Efter ett besök på vårdcentralen.
Plus att jag ska använda två sorters nässpray.

Sen tyckte läkaren. Helt riktigt. Att mina ögon
såg rätt förjävliga ut. (Ok. Det sa han inte ordagrant.
Men jag kan ta en hint.) Så lite allergipiller
införskaffades också. Lika bra.

Detta är alltså utöver dom värktabletter jag knaprar på.

Det syntes tydligt att jag haft en infektion i örat
och att trumhinnan spruckit.

Jo tack. Jag har känt det.

Vätska i örat har jag tydligen. Därav min dåliga hörsel.
Skulle nog på över på ett par veckor. Fint.

Jag hör dock rätt ok vad andra säger. Själv låter jag
en aning difus. (Alltså. Det jag hör av min röst.)

Igår lät jag däremot som en robot. Fränt.
Men det blir något irriterande efter ett tag.

Hes är jag igen också. Förstås.

Jag förstår att ni är jätteintresserade av mina åkommor.
Men det ska nog snart bli bättre.



Annars har jag. Idag. Ätit sushi. För första gången.
En rätt trevlig upplevelse. Som nog kommer upprepas.

Lunchade med lilla Ida. Fina Ida. (Det kommer bli bra.)

Nu stundar jobb. Efter detta megalånga inlägg.
Är helt slut redan.

1 kommentar: